Garantibetingelser
Alle Coway-produkter er designet og fremstillet efter høje standarder og har god ydeevne og er nemme at bruge og installere. Hvis du støder på problemer under installation eller brug af produktet, anbefaler vi, at du først læser brugervejledningen eller kontakter forhandleren, hvor du har købt dit produkt, eller supporten på denne hjemmeside, hvis du har købt produktet her.
Alle garantiforhold varetages af Albion Nordic AB, som er distributør af Coway i Norden. Hvis du har købt dit produkt hos en forhandler, skal du altid kontakte denne forhandler, hvis du oplever problemer med dit produkt.
Hvis produktet skulle vise sig at være defekt, vil Albion Nordic eller den forhandler, du har købt produktet af, reparere eller erstatte produktet i overensstemmelse med de garantibetingelser, der følger med produktet.
Registrering og håndtering af garantisager sker altid ved købet. Hvis du har købt et Coway-produkt hos en forhandler, skal meddelelsen ske til denne forhandler. Hvis du har købt varen på Coway.dk, melder du fejlen via Servicesiden på denne hjemmeside. Garantien for Coway gælder i 2 år fra købsdatoen med undtagelse af forbrugsvarer som filtersæt, hvor garantiperioden er 6 måneder.
Coways garanti gælder for:
- Produkter købt hos en autoriseret forhandler eller fra denne hjemmeside.
- For den person, der kan fremvise en original faktura eller kvittering, der viser købsdatoen, forhandlerens navn (hvis produktet er købt hos en forhandler) og produktets modelnummer.
Garantien starter den dag, du køber produktet hos en autoriseret forhandler eller Coway.dk og udløber efter garantiperioden på 2 år. Hvis der i garantiperioden opstår fejl på grund af fabriksproduktionsfejl, reparerer eller erstatter Albion Nordic AB gratis produktet. Ved udskiftning af et produkt gælder det originale produkts købsdato som startdato for garantien. Coways garanti gælder kun, hvis produktet er blevet håndteret korrekt til det tilsigtede formål og i overensstemmelse med brugsanvisningen.
Garantien dækker ikke tab, der er opstået som følge af fejlen.
Coways garanti gælder ikke for:
- hvis købsdokumenterne er blevet ændret på nogen måde eller er ulæselige hvis model og/eller serienummer er blevet ændret, fjernet eller er ulæselig
- produkter og/eller produktdele, som er udsat for slid, og som i sagens natur kan anses for forbrugsdele, eller som består af glas.
- hvis der er opstået en fejl pga ukorrekt brug, miljømæssige forhold, understandard vedligeholdelse (f.eks. ikke rensede forfiltre) eller hvis ændringer eller reparationer er blevet udført af personer, der ikke er autoriseret af Albion Nordic
- Hvis brugeren ikke har fulgt alle instruktionerne i brugsanvisningen og ikke har afholdt sig fra handlinger eller anvendelsesområder, der betegnes som uønskede eller som advares imod.
- hvis produktet bruges til kommercielle formål
- hvis defekten er forårsaget af tilsluttet periferiudstyr, andet udstyr eller tilbehør, der ikke er anbefalet af Coway
- hvis skaden er forårsaget af en ulykke, herunder men ikke begrænset til lynnedslag, unormal spænding, vand eller brand, naturkatastrofer eller transportulykker og skader forårsaget af dyr
- hvis produktet ikke fungerer korrekt, fordi det ikke oprindeligt er designet, fremstillet, godkendt og/eller godkendt til det land, hvor du bruger det
Defekt produkt:
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer, anbefaler vi, at du læser og følger brugervejledningen omhyggeligt, før du kontakter Albion Nordic eller din forhandler. Ønsker du at melde et problem med produktet og få service, så kontakt Albion Nordics kundeservice, hvis du har købt produktet på Coway.dk, eller hos den forhandler du har købt produktet hos. Kontaktoplysninger for Albion Nordic kan findes på denne hjemmeside.
For at vi eller vores forhandlere skal kunne hjælpe dig så effektivt som muligt, bør du have følgende oplysninger til rådighed, når du kontakter os:
- Den originale faktura eller kvittering, der viser købsdatoen, forhandlerens navn (hvis varen er købt hos en forhandler) og produktets modelnummer.
- Produktets serienummer, hvis det er tilgængeligt (ikke alle Coway-produkter har serienumre).
Ret til klage
Som forbruger har du lovbestemt reklamationsret i 3 år vedrørende originale fabrikationsfejl. Hvis du vil påberåbe dig din reklamationsret, er bevisbyrden hos dig som forbruger. Du skal derfor bevise, at fejlen ved produktet kan spores tilbage til produktets oprindelse og ikke er opstået på grund af slid eller ydre påvirkning.